پرش لینک ها

یک لوگو به تنهایی برند نیست

بسیاری از شرکت ها برای طراحی لوگو به ما مراجعه میکنند و فکر میکنند که داشتن یک لوگو برای ساخت برند کافیست و ما همیشه درحال صرف انرژی برای تفکیک این دو موضوع کاملا متفاوت از هم هستیم .

برند بیش از یک نام یا یک نماد است. برند همه چیز است و همه چیز نام تجاری دارد.

Photo by Brad Neathery on Unsplash

برند استراتژی شما است

اگر شما یک برند مصرفی هستید، برند داستانی است که آن محصولات به مردم می‌گویند. صندلی آشپزخانه “Ikea” پس از چندسال، بخشی از برند شرکت است. اگر یک سازمان انسانی هستید، برنداهداف و پیشرفتی است که به انسان ها می‌دهید مثل هدف جسورانه ما برای پایان دادن به گرسنگی کودکان در ایران ظرف پنج سال، نام تجاری برند شماست. در سال ۱۹۶۹ ناسا لوگو خوبی نداشت. اما بعدا این کار را انجام داد. در حال حاضر آن یک لوگوی بهتر دارند – اما این نشان تجاری دیگر چیزی برای آنها به ارمغان نمی اورد. اگر نمی‌دانید کجا می‌روید و یا چطور می‌خواهید به آنجا برسید، شما برند ندارید، مهم نیست چه نام و لوگویی دارید.

برند CTA شماست

آیا CTA شما برای مخاطب شجاعانه و الهام‌بخش است؟ آیا آن‌ها با برخی از استراتژی که منطقی بنظر می‌رسد سازگار هستند؟ گرفتن “لایک” بیشتر اینستاگرام ، به خودی خود یک استراتژی نیست. اگر یک سازمان بشر دوستانه هستید، چیزهایی که از مخاطب خود میخواهید تا انجام دهند برند شماست.

برند هویت شــما نیست

برند یک شخص است که احساساتی را از محصول، خدمات یا یک سازمان می‎گیرد. برند در ذهن و قلب افراد وجود دارد.

این یک برند نیست
بلکه علامت تجاریست

هدف از علائم تجاری این است که به شرکت‎ها اجازه دهد منبع کالا یا خدمات خود را نشان دهند و آنها را از دیگران در صنعت متمایز کنند.

یک نام تجاری متعلق به شرکت نیست

بلکه متعلق به مشتریان است که معنای آن را به خوبی حس می‎کنند. آنها برند را نمی‎خرند، بلکه به آن می‎پیوندند.

مشتریان محصول را برای ساختن هویت خود خریداری می کنند. مخاطبان می‎خواهند معنی داشته باشند، آنها حس تعلق می‎خواهند.

به نظر شما چه چیزهای دیگری میتواند برند را معرفی کند؟

[تعداد: ۰   میانگین: ۰/۵]