فرآیند تفکر در طراحی و گرافیک
تاریخ: خرداد ۲۶, ۱۳۹۹
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نویسنده: سجاد تقی زاده

Empathise | همفکری و همدلی

اولین مرحله فرآیند تفکر طراحی، به دست آوردن درک همدلانه از مشکلی است که برای حل آن تلاش می‌کنید. این شامل مشاهده، تعامل و ارتباط با افراد برای درک تجارب و انگیزه‌های آن‌ها و همچنین غوطه‌ور کردن خودتان در محیط است بسته به محدودیت‌های زمانی، مقدار قابل‌توجهی از اطلاعات در این مرحله برای استفاده در مراحل بعد و تعریف بهترین درک ممکن از کاربران، نیازها، و مشکلاتی که زمینه‌ساز توسعه آن محصول خاص هستند، گردآوری میشود.

Define the problem | تعریف مشکل

شما باید به دنبال تعریف مشکل به عنوان روش انسان محور باشید.
به جای تعریف مشکل به این شکل “ما باید سهم بازار محصولات غذایی خود را ۵ درصد افزایش دهیم”
راه بهتری برای تعریف وجود دارد، ” دختران نوجوان باید غذای مقوی بخورند تا رشد کنند، سالم و بزرگ شوند.”
“چگونه ممکن است ما دختران نوجوان را تشویق کنیم که عملی را انجام دهند که به آن‌ها سود می‌رساند و همچنین شامل محصول یا سرویس شرکت شما هم می‌شود؟”

Ideate | ایده پردازی

think outside the box بطور خلاصه متفاوت فکر کنید.

صدها تکنیک ideation مانند Brainstorm، Brainwrite، بدترین ایده ممکن و scamper وجود دارد. Brainstorm و بدترین ایده ممکن به طور معمول برای تحریک تفکر آزاد و توسعه فضای مشکل به کار می‌روند. مهم است که در ابتدای مرحله ideation ایده‌ها و راه‌حل‌های بسیار زیادی به دست آورید. شما باید تکنیک‌های دیگری را در پایان مرحله ideation انتخاب کنید تا به شما کمک کند تحقیقات خود را بررسی کرده و آزمایش کنید تا بتوانید بهترین راه را برای حل یک مشکل پیدا کنید یا عناصر مورد نیاز برای گریز از آن را فراهم کنید.

Prototype | نمونه اولیه

تیم طراحی اکنون تعدادی از نسخه‌های ارزان را تولید می‌کند، این یک مرحله آزمایشی است و هدف شناسایی بهترین راه‌حل ممکن برای هر کدام از مشکلات شناسایی‌شده در طی سه مرحله اول است. یکی از آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و یا پذیرفته، بهبود یافته و مورد بررسی قرار می‌گیرد، یا براساس تجربیات کاربران رد می‌شود. در پایان این مرحله، تیم طراحی ایده بهتری از محدودیت‌های موجود برای محصول و مشکلات موجود خواهد داشت و دیدگاهی روشن‌تری نسبت به نحوه رفتار کاربران واقعی، تفکر، و تعامل با محصول نهایی خواهد داشت.

TEST | ارزیابی نهایی

توجه داشته باشید که پنج مرحله هیچگاه متوالی نیستند و تا زمانی که شما نتیجه مناسب را نگرفته اید باید بطور منظم بین مراحل محصول را ارزیابی و تست کنید.

طراحان یا ارزیاب‌ها، محصول کامل را با استفاده از بهترین راه‌حل‌ها که در طول فاز نمونه‌سازی شناسایی می‌شوند، تست می‌کنند. این مرحله نهایی ۵ مرحله است، اما در یک فرآیند تکراری، نتایج تولید شده مجدد وارد چرخه می‎شود.

منبع :
the five-stage Design Thinking model proposed by the Hasso-Plattner Institute of Design at Stanford university

۱۰ عادت طراحان فیریلنسر موفق

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه تفاوتی بین فیریلنسرهای موفقی که وقت آنها هم تا ماه‌ها پر است با کسانی مداوم به دنبال پروژه بعدی می‌گردند، هست؟ بنظر می‌رسد که موفق‌ترین فیریلنسر دارای چند ویژگی مشترک هستند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

یک اینفوگرافیک خفن با این ۹ نکته و ترفند طراحی کنید

ارائه اطلاعات در قالب تصاویر همراه با متن، یادگیری و انتقال اطلاعات و در ذهن ماندن را تا ۳۲۳ درصد افزایش می‌دهد

اولین تجربه دورکاری و چگونگی رسیدن به موفقیت در این مسیر

یکی از بهترین راه‌ها که کارفرمایان می‌توانند با آن از تیم‌شان حمایت کنند، این است که شرایطی را فراهم آورند که کارمندان‌شان از جایی که احساس خلاقیت، تمرکز و راحتی دارند مشغول به کار شوند. نه تنها این، بلکه در بحث استخدام و حفظ استعدادهای برتر نیز یک مزیت رقابتی بزرگ است. بنابراین این شرایط وحشتناکی که پیش آمد و باعث دورکاری شد برای ما بسیار عالی است!

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام(براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه دادند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

اولین تجربه دورکاری و چگونگی رسیدن به موفقیت در این مسیر

یکی از بهترین راه‌ها که کارفرمایان می‌توانند با آن از تیم‌شان حمایت کنند، این است که شرایطی را فراهم آورند که کارمندان‌شان از جایی که احساس خلاقیت، تمرکز و راحتی دارند مشغول به کار شوند. نه تنها این، بلکه در بحث استخدام و حفظ استعدادهای برتر نیز یک مزیت رقابتی بزرگ است. بنابراین این شرایط وحشتناکی که پیش آمد و باعث دورکاری شد برای ما بسیار عالی است!

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

۳ راه کسب درآمد بیشتر برای طراحان گرافیک

به راحتی می‌توانم بگویم که شما تصور می‌کنید که تنها راه کسب درآمد بیشتر به عنوان یک طراح پیدا کردن مشتری های بیشتر، پروژه های بزرگ تر است یا ساعات بیشتری کار کنید تا درآمدتان افزایش یابد. اما این موارد فقط برای رزومه کاری و سابقه کار شما مفید است. روش های دیگری نیز برای کسب درآمد بیشتر برای یک طراح وجود دارد که بعضی از آنها بازدهی بالاتری دارند و وقت و تلاش کمتری نیاز دارند.

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *