چگونه با هدفمند طراحی کردن نمونه کارهای خود، مشتری جذب کنیم
تاریخ: مرداد ۲۲, ۱۳۹۹
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
نویسنده: رضوان موسوی

ما رویای مشتری خیلی خوبی را داریم و مشتاق کار کردن با آن ها هستیم. شاید یک شرکت خاص باشد یا یک صنعت عمومی تر باشد. صرف نظر از این، نمونه کارهای شما یکی از مولفه های اصلی استراتژی شما برای به دست آوردن این مشتری هاست.

یادگیری نحوه ایجاد نمونه کارهای ایده آل که مشتری رویایی شما جذب آن شود و بخواهد با شما همکاری کند، خیلی آسان تر از آن چیزی هست که فکر می‌کنید.

می‌خواهید ارتباط برقرار کنید؟

می‌خواهید با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید؟ آنها باید درباره شما و کارتان بدانند؟

این اولین چیزی هست که شما باید هنگام ایجاد یک نمونه کار جدید تعیین کنید. برداشت مشتری از شما از طریق نمونه کارهایی هست که ارائه می‌دهید. اگر نمیدانید که نمونه کارهای شما چه حرفی برای گفتن دارند، پس مشتری ایده آل شما چگونه بفهمد که شما چه توانایی هایی برای عرضه دارید؟

مفهوم وب‌سایت شخصی

الفبای رقابت

همیشه این ایده خوبی است که هنگام طراحی نمونه کارهای خود رقابتی عمل کنید. نمونه کارهای طراحان دیگر رو بررسی کنید و ببینید که آنها چطور اطلاعاتی را که مشتری ها به دنبال آن هستند را منتقل کردند، بعد یاد می‌گیرید که چطور این کارها را بهتر انجام دهید.

شما نمی‌خواهید ایده های یک طراح دیگر دزدی کنید، فقط می‌خواهید که جنبه های اصلی ارتباط با مشتری را یاد بگیرید و بررسی کنید.

“ببینید که آنها چطور اطلاعاتی را که مشتری ها به دنبال آن هستند را منتقل کردند، بعد یاد می‌گیرید که چطور این کارها را بهتر انجام دهید.

شخصیت خودت را نشان بده

بله، مشتریان براساس کار خود طراحان را استخدام می‌کنند. اما آنها می‌خواهند که با طراحانی که شخصیت خود را در طراحی هایشان نشان می‌دهند همکاری کنند، چون احساس می‌کنند که سبک جالب تری دارند.

نمونه کارهای منحصر بفرد بسازید چون باعث می‌شود که از طراحان دیگر متمایز شوید. بدنبال این نباشید که شخصیت خود را با مشتری وقف بدهید.

به جنبه های شخصیت خود که به مشتریان مربوط می‌شود فکر کنید، و بر این جنبه ها تاکید کنید. کسی را تغییر ندهید، بلکه عناصری را که در آن تخصص دارید و نیاز مشتری را پشتیبانی می‌کند را در نظر بگیرید.

نمونه کارهای شخصی

پروژه های مناسب را انتخاب کن

حالا بیاید به بیزنسی که در طراحی نمونه کارها هست بپردازیم. اگر شما مدت زمان زیادی باشد که طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد طیف گسترده ای از مشتریان را تجربه کردید. و می‌تواند وسوسه انگیز باشد که همه این موارد باهم یکجا اتفاق بیوفتند، شانس شما بهبود میابد که چیزی که شما در بر دارید با خواسته مشتریان هم متناسب است.

این رویکرد اشتباه است. شما در حال ایجاد یک تجربه خاص با نمونه کارهای خود برای هدف قرار دادن افراد خاص هستید.

اگر پروژه هایی را دارید که در صنعت مورد نظر خود به آنها افتخار می‌کنید، واضح است که شامل موارد دیگری نیز می‌شود. اما شاید شما فقط یک یا دو پروژه در آن دسته داشته باشید. اوکی، این هم خوبه. اما این بهتره هست که در صنایعی مشغول به کار بشی که کلی تر باشند و جزیی نباشند تا بتوانی گسترده تر کار کنی . برای مثال اگر به طراحی لباس زنانه علاقمند هستید تحقیق کنید که چه صنعتی وجود دارد که هم بیس با طراحی لباس زنان باشد اما گسترده تر باشد.

” در مورد پروژه های دیگری که در صنایع گسترده تر و با بیس مشابه کار کرده‌اید فکر کنید

حتما توضیحی از کارهایی که در مورد هر پروژه انجام دادید بنویسید. در مورد اهداف مشتری و چگونگی دستیابی آنها صحبت کنید. اگر آماری در مورد سودمندی کار خود برای مشتری دارید، آن هارا نیز ذکر کنید. مراقب باشید از ژارگون طراحان دیگر در این توضیحات استفاده نکنید. شما می‌خواهید که مشتری با خواندن این مطالب به شما اعتماد کند.

بروزرسانی نمونه کارها

الگوی زبانی صحیح را استفاده کنید

هر گروه صنعتی و مصرف کننده ای الگوهای خاص زبانی خود را دارند. مثلا امور مالی و حقوقی عموما رسمی هستند. ورزش و سرگرمی بیشتر زبان کژوال دارند. شرکت هایی که نسل جوان را هدف قرار می‌دهند از زبان عامیانه بیشتر استفاده می‌کنند، در حالی که شرکت هایی که نسل پیر را هدف قرار می‌دهند، احتمالا خیلی کمتر زبان عامیانه را استفاده می‌کنند یا عامیانه‌ای بسیار متفاوت.

زبان مورد استفاده در سایت‌های شرکت ها را در بازار هدف خود مطالعه کنید. اگر از لحن مکالمه استفاده می‌کنند، یا از کلمات، عبارات یا اصطلاحات خاص استفاده می‌کنند، توجه کنید که چقدر رسمی و غیر رسمی هستند. به تکرار الگوهای بین آنها توجه کنید. این استانداردهای صنعت هستند و شما می‌خواهید آنها را در کارهای شخصی خود تقلید کنید.

بنجامین گوج ___ نسخه ۲۰۱۸

طراحی نمونه کارهای خود برای جذب مشتریانی که می‌خواهید، پیچیده نیست. فقط انتخاب‌های آگاهانه ای انجام می‌شود که مهارت شما را برای انجام پروژه هایشان نشان می‌دهد. مرحله به مرحله کار کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و ترغیب نکنید و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید تا آنها به همکاری با شما تشویق شوند.

How to target your design portfolio to get the client you want

۱۰ عادت طراحان فیریلنسر موفق

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه تفاوتی بین فیریلنسرهای موفقی که وقت آنها هم تا ماه‌ها پر است با کسانی مداوم به دنبال پروژه بعدی می‌گردند، هست؟ بنظر می‌رسد که موفق‌ترین فیریلنسر دارای چند ویژگی مشترک هستند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

یک اینفوگرافیک خفن با این ۹ نکته و ترفند طراحی کنید

ارائه اطلاعات در قالب تصاویر همراه با متن، یادگیری و انتقال اطلاعات و در ذهن ماندن را تا ۳۲۳ درصد افزایش می‌دهد

اولین تجربه دورکاری و چگونگی رسیدن به موفقیت در این مسیر

یکی از بهترین راه‌ها که کارفرمایان می‌توانند با آن از تیم‌شان حمایت کنند، این است که شرایطی را فراهم آورند که کارمندان‌شان از جایی که احساس خلاقیت، تمرکز و راحتی دارند مشغول به کار شوند. نه تنها این، بلکه در بحث استخدام و حفظ استعدادهای برتر نیز یک مزیت رقابتی بزرگ است. بنابراین این شرایط وحشتناکی که پیش آمد و باعث دورکاری شد برای ما بسیار عالی است!

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام(براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه دادند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام(براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه دادند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۳ راه کسب درآمد بیشتر برای طراحان گرافیک

به راحتی می‌توانم بگویم که شما تصور می‌کنید که تنها راه کسب درآمد بیشتر به عنوان یک طراح پیدا کردن مشتری های بیشتر، پروژه های بزرگ تر است یا ساعات بیشتری کار کنید تا درآمدتان افزایش یابد. اما این موارد فقط برای رزومه کاری و سابقه کار شما مفید است. روش های دیگری نیز برای کسب درآمد بیشتر برای یک طراح وجود دارد که بعضی از آنها بازدهی بالاتری دارند و وقت و تلاش کمتری نیاز دارند.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *