پرش لینک ها

چگونه با هدفمند طراحی کردن نمونه کارهای خود، مشتری جذب کنیم

ما رویای مشتری خیلی خوبی را داریم و مشتاق کار کردن با آن ها هستیم. شاید یک شرکت خاص باشد یا یک صنعت عمومی تر باشد. صرف نظر از این، نمونه کارهای شما یکی از مولفه های اصلی استراتژی شما برای به دست آوردن این مشتری هاست.

یادگیری نحوه ایجاد نمونه کارهای ایده آل که مشتری رویایی شما جذب آن شود و بخواهد با شما همکاری کند، خیلی آسان تر از آن چیزی هست که فکر می‌کنید.

می‌خواهید ارتباط برقرار کنید؟

می‌خواهید با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید؟ آنها باید درباره شما و کارتان بدانند؟

این اولین چیزی هست که شما باید هنگام ایجاد یک نمونه کار جدید تعیین کنید. برداشت مشتری از شما از طریق نمونه کارهایی هست که ارائه می‌دهید. اگر نمیدانید که نمونه کارهای شما چه حرفی برای گفتن دارند، پس مشتری ایده آل شما چگونه بفهمد که شما چه توانایی هایی برای عرضه دارید؟

مفهوم وب‌سایت شخصی

الفبای رقابت

همیشه این ایده خوبی است که هنگام طراحی نمونه کارهای خود رقابتی عمل کنید. نمونه کارهای طراحان دیگر رو بررسی کنید و ببینید که آنها چطور اطلاعاتی را که مشتری ها به دنبال آن هستند را منتقل کردند، بعد یاد می‌گیرید که چطور این کارها را بهتر انجام دهید.

شما نمی‌خواهید ایده های یک طراح دیگر دزدی کنید، فقط می‌خواهید که جنبه های اصلی ارتباط با مشتری را یاد بگیرید و بررسی کنید.

“ببینید که آنها چطور اطلاعاتی را که مشتری ها به دنبال آن هستند را منتقل کردند، بعد یاد می‌گیرید که چطور این کارها را بهتر انجام دهید.

شخصیت خودت را نشان بده

بله، مشتریان براساس کار خود طراحان را استخدام می‌کنند. اما آنها می‌خواهند که با طراحانی که شخصیت خود را در طراحی هایشان نشان می‌دهند همکاری کنند، چون احساس می‌کنند که سبک جالب تری دارند.

نمونه کارهای منحصر بفرد بسازید چون باعث می‌شود که از طراحان دیگر متمایز شوید. بدنبال این نباشید که شخصیت خود را با مشتری وقف بدهید.

به جنبه های شخصیت خود که به مشتریان مربوط می‌شود فکر کنید، و بر این جنبه ها تاکید کنید. کسی را تغییر ندهید، بلکه عناصری را که در آن تخصص دارید و نیاز مشتری را پشتیبانی می‌کند را در نظر بگیرید.

نمونه کارهای شخصی

پروژه های مناسب را انتخاب کن

حالا بیاید به بیزنسی که در طراحی نمونه کارها هست بپردازیم. اگر شما مدت زمان زیادی باشد که طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد طیف گسترده ای از مشتریان را تجربه کردید. و می‌تواند وسوسه انگیز باشد که همه این موارد باهم یکجا اتفاق بیوفتند، شانس شما بهبود میابد که چیزی که شما در بر دارید با خواسته مشتریان هم متناسب است.

این رویکرد اشتباه است. شما در حال ایجاد یک تجربه خاص با نمونه کارهای خود برای هدف قرار دادن افراد خاص هستید.

اگر پروژه هایی را دارید که در صنعت مورد نظر خود به آنها افتخار می‌کنید، واضح است که شامل موارد دیگری نیز می‌شود. اما شاید شما فقط یک یا دو پروژه در آن دسته داشته باشید. اوکی، این هم خوبه. اما این بهتره هست که در صنایعی مشغول به کار بشی که کلی تر باشند و جزیی نباشند تا بتوانی گسترده تر کار کنی . برای مثال اگر به طراحی لباس زنانه علاقمند هستید تحقیق کنید که چه صنعتی وجود دارد که هم بیس با طراحی لباس زنان باشد اما گسترده تر باشد.

” در مورد پروژه های دیگری که در صنایع گسترده تر و با بیس مشابه کار کرده‌اید فکر کنید

حتما توضیحی از کارهایی که در مورد هر پروژه انجام دادید بنویسید. در مورد اهداف مشتری و چگونگی دستیابی آنها صحبت کنید. اگر آماری در مورد سودمندی کار خود برای مشتری دارید، آن هارا نیز ذکر کنید. مراقب باشید از ژارگون طراحان دیگر در این توضیحات استفاده نکنید. شما می‌خواهید که مشتری با خواندن این مطالب به شما اعتماد کند.

بروزرسانی نمونه کارها

الگوی زبانی صحیح را استفاده کنید

هر گروه صنعتی و مصرف کننده ای الگوهای خاص زبانی خود را دارند. مثلا امور مالی و حقوقی عموما رسمی هستند. ورزش و سرگرمی بیشتر زبان کژوال دارند. شرکت هایی که نسل جوان را هدف قرار می‌دهند از زبان عامیانه بیشتر استفاده می‌کنند، در حالی که شرکت هایی که نسل پیر را هدف قرار می‌دهند، احتمالا خیلی کمتر زبان عامیانه را استفاده می‌کنند یا عامیانه‌ای بسیار متفاوت.

زبان مورد استفاده در سایت‌های شرکت ها را در بازار هدف خود مطالعه کنید. اگر از لحن مکالمه استفاده می‌کنند، یا از کلمات، عبارات یا اصطلاحات خاص استفاده می‌کنند، توجه کنید که چقدر رسمی و غیر رسمی هستند. به تکرار الگوهای بین آنها توجه کنید. این استانداردهای صنعت هستند و شما می‌خواهید آنها را در کارهای شخصی خود تقلید کنید.

بنجامین گوج ___ نسخه ۲۰۱۸

طراحی نمونه کارهای خود برای جذب مشتریانی که می‌خواهید، پیچیده نیست. فقط انتخاب‌های آگاهانه ای انجام می‌شود که مهارت شما را برای انجام پروژه هایشان نشان می‌دهد. مرحله به مرحله کار کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و ترغیب نکنید و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید تا آنها به همکاری با شما تشویق شوند.

How to target your design portfolio to get the client you want

[تعداد: ۱   میانگین: ۵/۵]