پرش لینک ها

۲۰ مهارت که هرگز نرم‌افزارهای طراحی جایگزین آنها نخواهند شد

طراح بودن در دنیای فناوری می‌تواند نگران کننده باشد، زیرا تقربیا هر روز یک نرم‌افزار جدید ساخته می‌شود که می‌تواند بسیاری از کارهایی را که با دست انجام می‌دهید را انجام دهد. با این حال، اگر طراح هستید، فقط برای پیدایش برخی نرم‌افزارهای جدید و فانتزی، دلیلی برای پذیرش شکست ندارید. در واقع مهارت‎های بسیار در انسان وجود دارد که نرم‌افزارهای بزرگ طراحی ندارند، هرچقدر هم که توسعه یابند و پیشرفته شوند.

۱. بینش | Intuition

بینش، یعنی دانستن این که چه موقع باید یک ایده را گسترش داد یا از دور خارج کرد، یکی از مهم‌ترین و اسرار آمیزترین مهارت طراحان است. این یک احساس آنی هنگام طراحی هست که اغلب منجر به تولید منسجم ترین و خلاق ترین محصولات می‌شود.

“ما از طریق علم ثابت می‌کنیم، اما از طریق شهود کشف می‌کنیم” ___ هنری پونکر

۲. همدلی | Empathy

توانایی بی‌نظیر یک طراح در تلقین و انتقال فکر، کلید پاسخ و طراحی راه‌‎حل‌‎هایی هست که نیازها و خواسته‎‌های کارفرما را برآورده می‎سازد. همانطور که قبلا در مقاله “فرآیند تفکر در طراحی و گرافیک” اشاره شد، اولین مرحله فرآیند تفکر طراحی، به دست آوردن درک همدلانه از مشکلی است که برای حل آن تلاش می‌کنید. این شامل مشاهده، تعامل و ارتباط با افراد برای درک تجارب و انگیزه‌های آن‌ها و همچنین غوطه‌ور کردن خودتان در محیط است بسته به محدودیت‌های زمانی، مقدار قابل‌توجهی از اطلاعات در این مرحله برای استفاده در مراحل بعد و تعریف بهترین درک ممکن از کاربران، نیازها، و مشکلاتی که زمینه‌ساز توسعه آن محصول خاص هستند، گردآوری میشود.

” هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد که شما چقدر می‌دانید، تا زمانی که بفهمند که شما چقدر اهمیت می‌دهید.” ___ تئودور روزولت

۳. ذوق و سلیقه | Taste

مانند بینش، ذوق و سلیقه مبهم است. با این حال، به هر طراح این امکان را می‌دهد تا تشخیص دهد که چه چیزی یک پروژه را خاص می‌کند. بسیاری از مشتریان به دلیل سلیقه و زیبایی شناسی خود تصمیم به استخدام یک طراح حرفه‌ای، خلاق و خاص می‌گیرند.

“عشق به زیبایی، ذوق و سلیقه است، خلق زیبایی هنر است.” ___ رالف والدو امرسون

۴. گوش دادن | Listening

برخلاف نرم افزار، طراحان توانایی واقعی گوش دادن دارند، می‌توانند نیازهای مشتری را بشنوند، سوال‌های خود را بپرسند و محصولاتی متناسب با نیاز مشتری تولید کنند.

“گوش دادن توانایی تغییر برای دیگران را فراهم می‌کند.” ___آلن آلدا

۵. خلاقیت | Creativity

خلاقیت چیزی است که یک طراحی را بی‌نظیر می‌کند. برنامه‌های نرم‌افزاری بدون انسان توانایی رویاپردازی، طوفان ذهنی و ابداع ایده های اصلی را ندارند.

“”خلاقیت راهی است که من می‌توانم روح خود را با جهان به اشتراک بگذارم.” ___برن براون

ایده های روشن 💡

۶. تخیل | Imagination

تخیل و خلاقیت باهم کار می‌کنند و ذاتا انسانی هستند. تخیل، یعنی توانایی پیش بینی و تصور اینکه یک طرح خارج از الگوها یا الگوریتم های تعیین شده چگونه باید باشد. اگر به دنبال C باشید نیازی به A و B ندارید زیرا شما ماشین نیستید و توانایی تخیل کردن را دارید.

” منطق شما را از A به B می‌رساند. تخیل شما را به همه جا سوق می‌دهد.” __آلبرت انیشتین

۷. ابتکار | Improvisation

بعضی اوقات طرح‌ها به تنهایی کار نمی‌کنند. برخلاف نرم افزار که برنامه‌ریزی شدند، طراحان می‌توانند روش‌های خلاقانه‌ای برای غلبه بر مشکلات پیدا کنند، حتی میتوانند از روش‌های فرعی استفاده کنند.

“هرگز یک روش رو دوبار تکرار نکن.” ___لویس آرمسترانگ

۸. هوش هیجانی | Emotional Intelligence

تقریبا مانند تلقین، هوش هیجانی برای هرکسی که با مشتری سروکار دارد بسیار مهم است. توانایی ما در انجام روابط بین فردی این اطمینان را می‌دهد که ما می‌توانیم با مشتریان همکاری کنیم و چیزی که نیازهای آنها را برآورده می‌کند تحویل دهیم.

“هوش هیجانی پیروزی قلب بر مغز نیست بلکه تقاطع بی نظیر هردو است.” __دیوید کاروسو

۹. تشخیص و درک | Discernment

طراحان دائما تصمیم می‌گیرند. نکته مهم در تصمیم گیری، تشخیص است. تشخیص به موقع که به توانایی قضاوت در مورد وضعیت و ایجاد بهترین مسیر منجر می‌شود.

“ما به تشخیص آنچه می‌بینیم، و آنچه می‌شنویم، و آنچه را که باور داریم نیاز داریم.” __چارلز آر. سویندول

۱۰. قضاوت | Judgment

طراحان انسانی باید موقعیت ها را تفسیر کنند (مانند تعامل با مشتری) و بر همین اساس پاسخ دهند. در مقابل به سادگی از نرم افزار خواسته می‌شود با مجموعه‌ای داده از پیش تعیین شده پاسخ دهد. گاهی اوقات مشتری با درخواست از شما برای نقد یک قطعه موجود، یک پروژه را شروع می‌کند. در این حالت حس قضاوت و تفسیر قوی می‌تواند تخصص ویژه‌ای بشمار آید.

“قضاوت خوب از تجربه حاصل می‌شود.” __ویل راجرز

ملاقات

۱۱. همکاری | Collaboration

همکاری بخش مهمی از فرآیند طراحی است. انسانها توانایی گوش دادن، درک و مقابله به مثل نمودن با دیگران را دارند. برخلاف نرم افزارها ما همچنین در هر زمان که لازم باشد توانایی سرپیچی کردن از سلسله مراتب را داریم. حتی اگر یک مشتری توانایی صحبت کردن تکنیکی راجع به کار را نداشته باشد، طراحان می‌توانند آن بحث را به سمت مثبت و حرفه‌ای‌تر پیش ببرند.

“من یک کاری را که تو نمی‌توانی انجام دهی،انجام می‌دهم و باالعکسش، ما باهم می‌توانیم بهترین کار را ارئه دهیم.” __مادر ترزا

۱۲. ترغیب | Persuasion

گاهی اوقات مشتریان باید در مورد پیشبرد یک پروژه اطمینان داشته باشند. برخلاف انسان‌ها، پکیج‌های نرم‌افزاری که یکسری کارها را از روی عادت فقط انجام می‌دهند قادر به ترغیب افراد از طریق احساساتشان نیستند.

“اگر می‌خواهید کسی را جلب ایده های خودتان کنید، ابتدا با او دوست شوید.” __آبراهام لینکن

۱۳. اشتباهات | Imperfection

یک طراحی خارق‌العاده می‌تواند محصول اشتباهات ما باشد. پس نرم‌افزاری که به ندرت پیش می‌آید که خطا بکند چطور می‌‌تواند راه‌حل‌هایی که ناشی از نیاز ما به غلبه بر اشتباهات هستند را فراهم کند؟

“یک الماس با نقص بهتر است از یک سنگریزه بدون نقص.” __کنفوسیوس

۱۴. اشتیاق | Passion

اشتیاق در کارهایی که طراحان میل شدیدی به انجام آن کار داشته‌اند همیشه نمایان است. ما خیلی دوست داریم ببینیم که کسی شور و اشتیاق انسانی را در یک پکیج نرم‌افزاری کد‌گذاری کرده است!

” اشتیاق انرژی است. احساس قدرت از تمرکز روی آنچه که شمارا هیجان زده می‌کند می‌آید.” __اپرا وینفری

۱۵. واگرایی | Divergence

نرم افزار ها احتیاج به ورودی دارند تا به ما خروجی بدهند یعنی زمانی C را پیدا می‌کنند که A و B وجود داشته باشند. اما وقتی که به C نیاز دارید و نمی‌دانید آن را چطور بدست بیاوردید چه اتفاقی می‌افتد؟ در این زمان است که یک طراح وارد می‌شود – شخصی که توانایی فکر کردن در خارج از جعبه را دارد(شخصیت خلاق)، و ایده‌های منحصر بفردی ارئه می‌دهد که پارادایم‌ها را مختل می‌کند.

“فکر کردن موافق یا مخالف نیست. این رای گیری است.” __رابرت لی فراست

تفکر خارج از چارچوب

۱۶. ریسک پذیری | Risk-taking

برای نوآوری طراحان باید ریسک کنند. اگر ریسکی وجود نداشته باشد محصولات همه شبیه هم خواهند بود و صنعت طراحی راکد خواهد بود. نرم‌افزار توانایی و قدرت ریسک را بدون انسان‌ها ندارد.

“اگر شما مایل به ریسک کردن نیستید، مجبور خواهید بود به طور عادی و طاقت فرسا زندگی را بگذرانید.” __جیم روون

۱۷. مذاکره | Negotiation

طراحی چند‌وجهی است، و چیزی که هم با طرف‌های تجاری و هم با جنبه‌های خلاقانه‌اش پیش می‌رود مذاکره است. مردم باید در مورد جزئیات کمی از معاملات طراحی و همچنین جنبه‌های خلاقانه مذاکره کنند. ملاقات با مشتریان سطح متوسط برای قیمت گذاری نیاز به دانش عمیق از وضعیت مالی آنها و توانایی پرداخت آنها و هزینه هایی که برای شما دارد را می‌طلبد. در حالی که نرم افزار می‌تواند مقادیر به ظاهر نامتناهی را پردازش کند، اما فاقد مهارت مذاکره برای دستیابی به توافق‌های مطلوب برای هر دو طرف است.

“مذاکره نقطه تعامل منافع مشترک است.” __سوکانت راتکنار

۱۸. ادراک | Perception

یکی از باورنکردنی‌ترین توانایی‌های انسان توانایی درک کردن است: هرگونه چالشی که در زندگی فرد رخ می‌دهد آن را پردازش می‌کند و به مقابله با آن می‌پردازد و هضم می‌کند. این توانایی برای ایجاد طرحی متناسب با خواسته‌های مشتری ضروری است و همچنین نشان‌دهنده دانشی خلاق و غنی است.

“در سفر به دنبال کشف مناظر جدید نیستیم بلکه دید جدیدی به مناظر داریم.” __مارسل پروست

۱۹. رهبری | Leadership

از آنجا که کار طراحی مشارکتی است، باید یک رهبر برای پروژه‌ها داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که پروژه بطور پیوسته پیش می‌رود و در نهایت هم به سرانجامی برسد. طراحان منجر به اطمینان ارتباط طرفین می‌شوند و چیزی را تولید می‌کنند که در عین سادگی موثر هم هست.

“یک رهبر کسی است که راه را می‌داند، راه را طی می‌کند، و راه را نشان می‌دهد.” __جان ماکسول

۲۰. تفکر انتقادی | Critical Thinking

طراحی صرفا خلاقیت نیست، بلکه نیاز به تفکر انتقادی دارد. انسان‌ها توانایی طراحی با استفاده عوامل مهم گروهی متنوع که در ذهن خود جای داده اند را دارند چیزی که یک نرم‌افزار کد‌گذاری شده به سادگی نمی‌تواند انجام دهد.

“چشم فقط آنچه را که ذهن قادر به درک آن است می‌بیند.” __هنری برگسون

بازبینی تصویر

در حالی که نرم افزار طراحی می‌تواند فوق العاده مفید و حتی گاهی بهتر از ما در کارهای خاص باشد، نیازی به ترس از آن نیست. در واقعیت، مجموعه مهارت های یک طراح او را به یک قطعه غیر قابل تعویض از پازل فرایند طراحی تبدیل می‌کند.

۲۰ Skills Design Software Won’t Ever Replace

[تعداد: ۱   میانگین: ۵/۵]