فرآیند طراحی یک لوگو حرفه‌ای
تاریخ: مرداد ۲۸, ۱۳۹۹
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
نویسنده: سجاد تقی زاده

فاز اول | مراحل طراحی گرافیک اولیه و طوفان فکری

Logo Sketches & Brainstorming Process Step

برای اجرای طرح اولیه گرافیک نیاز به تحقیق و توسعه ، پرسش و پاسخ و اطلاعات آماری است که منجر به درک بهتر و عمیق‎تر از فرآیند کار، خدمت و محصول کارفرماست. هرچه طراح بیشتر بداند به درک عمیق‎تری از پروسه کار شما می‎رسد. در نهایت بعد از R&D اولیه و ثانویه پروسه طراحی شروع می‎شود که فاز اول آن Logo Sketches & Brainstorming می‎باشد. در این مرحله با توجه به اطلاعات بدست آمده طراحی بصورت اسکیس شروع می‎شود و تعدادی طرح خام تولید می‎شود که با توجه به تایید و نهایی شدن یکی از اسکیس‎ها توسط کارفرما طراحی به مرحله بعد می‎رود.

Mood boards and Reference Imagery
Quick Sketches and Basic Forms
Refining the Logo with Gridlines

فاز دوم | مفهوم سازی

Conceptualization

اگر چه مفهوم سازی فرآیندیست که در ابتدا شروع کار اتفاق افتاده ولی تا زمانی که فرم خام به طرح گرافیکی در نرم‎افزار تبدیل نشود نمی‎توان نگرانی های حاصل از نادیده گرفته شدن خطاهای طراحی را پوشش داد. از این رو معنی مفهوم سازی را میتوان فرم دادن به کانسپت تعریف کرد. در این مرحله طراح ابتدا یک ورژن دیجیتال از طرح خام مورد تائید شده توسط کارفرما را اجرا میکند و سپس شروع به گشت و گذار در تنالیته‎های رنگی می‎کند تا پالت رنگی لوگو را بسازد. سپس برای لوگو یک تایپ.گرافبی طراحی می‎شود.

Creating Digital Versions from the Sketchbook
Exploration in Monotone
Creating a Logotype
Pulling it all together

فاز سوم | پالایش و ارائه

Refinement & Client Presentation

در این مقطع پایه‎‎ترین اصول و مفاهیم لوگو در یک سند به مشتری ارائه می‎شود. ما نشان خواهیم داد که چگونه رنگ‎های مختلف و نسبت‎های متفاوت بر لوگوی شما تاثیر میگذارد و روش استفادده صحیح از آن چیست. همچنین مسائل قابل پیش بینی در آینده و نخوه تغییرات لوگو در طول مدت زمان فعالیت شما را بررسی خواهیم کرد. این مسائل به شما کمک می‎کند تا لوگو خود را در دنیای واقعی بجای یک صفحه دیجیتال تجسم کنید.

Colour Scheme Exploration
Future-proofing Adaptability
creating Digital Mockups
Logo Design Presentation to Client

فاز چهارم | بازخورد و مشاوره

Feedback & Consultation

ما به مشتریان توصیه می کنیم حداقل چند روز ، تا یک هفته را با طراحی اولیه بگذرانند، آنها را چاپ کنید ، آنها را به دور خانه یا محل کار بچسبانید و بگذارید چشم به طور تصادفی به سمت آنها جلب شود و طبیعتاً همانطور رفتار کنید که هر بیننده واقعی ممکن است هنگام مواجهه با نام تجاری انجام دهد. از دوستان و خانواده قابل اعتماد ، از جمله هر کارمند فعلی که مطمئناً برند را از طریق درگیری با آن درک کرده ، فیدبک دریافت کنید.حتی اگر عقاید مختلف هم وجود داشته باشد ، همه معتبر هستند و مسیری را ارائه می دهند که به ما امکان می دهد هر آنچه ممکن است لازم باشد را بهبود بخشیم.

Discuss Logo Concepts with Client
Advise and Provide Guidance on Selection
Discuss Potential Developments the Client would like to see

فاز پنجم | توسعه برندبوک

Brand Book Development

بعد از بازخوردهای کارفرما، طراح جزئیات نهایی را مثل تغییرات جزئی رنگ یا تایپوگرافی اعمال می‎کند و سپس بر اساس خط و مشی مشخص شده اقدام به تکمیل برندبوک بر اساس نیاز کارفرما می‎کند که در این مرحله مواردی چون پالت رنگی، فونت، باید و نبایدهای استفاده از لوگو و . را ارائه می‎دهد. معمولاً در این مرحله تنها به یک یا دو چرخه توسعه نیاز است زیرا تغییرات کلی ما را از مسیر خود خارج می‎کند.

Completed Graphic Design Presentation
Expansion to Brand Collateral
Create Branded Stationery based on the Final Logo Design
Expand the Branding onto Social Media Elements
Provide any Further Brand Collateral Required — Vehicle Wraps, Signage, etc.

فاز ششم | تحویل فایل ، پشتیبانی و مشاوره

Final Files, Delivery & Support

همه چیز در Adobe Illustrator با فرمت برداری ایجاد می شود و می تواند به هر قالبی که موردنیاز است خروجی گرفته شود.
پرونده های استاندارد شامل: .AI (برای ویرایش در صورت تمایل) ، .EPS / .PDF (برای چاپ) ، .JPEG (برای مشاهده) و .PNG (برای استفاده در وب) است. قالبهای پرونده Vector حداکثر برد خروجی را امکان پذیر می سازند زیرا می توانید اندازه را بدون از دست دادن کیفیت یا وضوح تغیر دهید، این بدان معنی است که همان طراحی لوگو که در کارت ویزیت عالی به نظر می رسد ، روی بیلبورد نیز عالی است.

Export all Final Files and Organise
Create Brand Guidelines Document
Send ZIP to Client and Archive in MEGA or TELEGRAM
Ensure Client Understands all Final Files and gives Usage Instructions
Presentation and consultation

۱۰ عادت طراحان فیریلنسر موفق

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه تفاوتی بین فیریلنسرهای موفقی که وقت آنها هم تا ماه‌ها پر است با کسانی مداوم به دنبال پروژه بعدی می‌گردند، هست؟ بنظر می‌رسد که موفق‌ترین فیریلنسر دارای چند ویژگی مشترک هستند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

یک اینفوگرافیک خفن با این ۹ نکته و ترفند طراحی کنید

ارائه اطلاعات در قالب تصاویر همراه با متن، یادگیری و انتقال اطلاعات و در ذهن ماندن را تا ۳۲۳ درصد افزایش می‌دهد

اولین تجربه دورکاری و چگونگی رسیدن به موفقیت در این مسیر

یکی از بهترین راه‌ها که کارفرمایان می‌توانند با آن از تیم‌شان حمایت کنند، این است که شرایطی را فراهم آورند که کارمندان‌شان از جایی که احساس خلاقیت، تمرکز و راحتی دارند مشغول به کار شوند. نه تنها این، بلکه در بحث استخدام و حفظ استعدادهای برتر نیز یک مزیت رقابتی بزرگ است. بنابراین این شرایط وحشتناکی که پیش آمد و باعث دورکاری شد برای ما بسیار عالی است!

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام(براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه دادند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

۵ ویدئو Ted Talk که شما را به یک طراح بهتر تبدیل می‌کند

بهترین طراحان چه خصوصیاتی دارند؟ به حقیقت گفته می‌شود، این مسئله ارتباط بیشتری با نحوه تفکر شما دارد تا مهارت های فنی قوی داشتن. ارتباط قوی، آینده‌نگری و تلقین همه مهارت‌های مهمی هستند که در تهیه بهترین راه حل‌های طراحی که امروزه آنها را می‌شناسیم و به شما کمک می کنند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۲۰ مهارت که هرگز نرم‌افزارهای طراحی جایگزین آنها نخواهند شد

طراح بودن در دنیای فناوری می‌تواند نگران کننده باشد، زیرا تقربیا هر روز یک نرم‌افزار جدید ساخته می‌شود که می‌تواند بسیاری از کارهایی را که با دست انجام می‌دهید انجام دهد. با این حال، اگر طراح هستید دلیلی برای پذیرش شکست ندارید فقط برای پیدایش برخی نرم‌افزارهای جدید و فانتزی. در واقع مهارت های بسیار در انسان وجود دارد که نرم‌افزارهای بزرگ طراحی ندارند، هرچقدر هم که توسعه یابند و پیشرفته شوند.

۳ راه کسب درآمد بیشتر برای طراحان گرافیک

به راحتی می‌توانم بگویم که شما تصور می‌کنید که تنها راه کسب درآمد بیشتر به عنوان یک طراح پیدا کردن مشتری های بیشتر، پروژه های بزرگ تر است یا ساعات بیشتری کار کنید تا درآمدتان افزایش یابد. اما این موارد فقط برای رزومه کاری و سابقه کار شما مفید است. روش های دیگری نیز برای کسب درآمد بیشتر برای یک طراح وجود دارد که بعضی از آنها بازدهی بالاتری دارند و وقت و تلاش کمتری نیاز دارند.

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

0 0 امتیازها
امتیاز این مطلب
guest
0 نظرات
بازخورد Inline
نمایش تمام دیدگاه‌‌ها