پرش لینک ها

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام (براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه داده‌اند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

ما به تازگی در dovetail تصمیم گرفتیم که داستان‌هایی چشمگیر و جذاب از مشتری‌های خود به اشتراک بگذاریم اما به روشی جذاب‌تر و متفاوت.

پس از چندین ماه آزمایش و کار سخت، ما موفق شدیم داستان dovetail و Afterpay را بسازیم، که یک سفر انیمیشنی در زمینه ساخت سریع‌ترین پلتفرم فناوری پیشرفته در تاریخ استرالیا بود.

ما این مقاله را برای کمک به تیم های طراحی دیگر که می‌خواهند داستان تجاری جذاب خود را بسازند گردآوری کرده‌ایم.

گام ۱: درک کردن ایده

زمانی که تصمیم گرفتید یک داستان جذاب برای کسب‎و‎کارتان ایجاد کنید، در اولین قدم باید چندین بار ایده خود را در ذهنتان بالا و پایین کنید و آنها را بنویسید تا آن را درک کنید و بفهمید دقیقا چه چیزی را می‌خواهید تولید می‌کنید. در این مرحله شما باید به بخش هایی از داستان که می‌خواهید به اشتراک بگذارید فکر کنید و چه تعداد و چه آمارهایی وجود داشته باشد تاثیرگذاری داستان شما بیشتر می‌شود. بعد از نوشتن تمام ایده‌های خود، حال وقت این است که بهترین‌ها را گلچین کنید و آنها را در طراحی خود بیاورید.

گام ۲: خلاصه برداری و بریف

از فرآیند طراحی خود خلاصه‌ای داشته باشید تا در طول پروژه آن را چک کنید تا از هیچ چیزی چشم پوشی نشود. اگرچه ممکن است تمام تصمیمات طراحی نهایی نشده باشند، اما یک خلاصه خوب تضمین می‌کند که همه افراد تیم در یک جهت قرار دارند. شما می‌توانید این اطلاعات را به عنوان یک اطلاعات زنده نگاه کنید که به هنگام تصمیم‌گیری‌های خاص به روز می‌شوند.

ما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که باید یک وب‌سایت انیمیشنی بسازیم، و مستندسازی این تصمیم به هدایت همه تصمیمات طراحی آینده‌مان برای پروژه کمک کرد.

گام ۳: با مود بورد شروع کنید

با استفاده از خلاصه طراحی،اکنون می‌توانید یک مسیر ویژوال برای پروژه را آغاز کنید. اینجاست که با مود بورد شروع می‌کنیم. مود بورد یک ترکیب فیزیکی یا دیجیتالی است که تصاویر، مواد، متن و دیگر عناصر طراحی را به شکلی تنظیم می‌کند که بیانگر سبک طراحی است که شما می‌خواهید به آن دست یابید. این به شما این امکان را می‌دهد تا تمام عناصر طراحی را کنار یکدیگر ببینید و برای تمام الهامات خود یک محل ذخیره داشته باشید، تا تیم شما بتواند با شما همکاری کند.

زیبایی مود بورد این است که همیشه شما این امکان را دارید جهت‌های مختلف طراحی را در نظر بگیرید و بررسی کنید و بفهمید کدامیک بیشتر با مشتری درهم می‌تند (یا تیم شما با آن اوکی است). وقتی که کار بر روی داستان Afterpay را شروع کردیم، نمی‌دانستیم که آیا ما باید تصویرسازی کنیم یا این که داستان ما یک کولاژ خواهد بود. بنابراین طراحان ما منتظر ماندند تا نسخه اولیه آماده شود.

گام ۴: در مورد جهت و مسیر طراحی تصمیم بگیرید

قبل از شروع نوشتن محتوا، باید در مورد جهت طراحی تصمیم بگیرید. این همان نقطه‌ای است که در آن شما تمام حالات را در یک موضوع، سبک و رنگ خاص شروع به هم‌گرایی می‌کنید. در این مرحله شما باید برگردید به خلاصه طراحی خود و موضوع داستان خود را مشخص کنید. هنگامی که موضوع مشخص باشد جهت طراحی هم می‌تواند مشخص شود.

زمانی که یک موضوع یا مجموعه‌ای از موضوعات را در اختیار دارید، وقت آن است که به مود بورد خود برگردید و تصمیم بگیرید کدام یک از سبک‌هایی که در نظر دارید به بهترین شکل عمل می‌کند.

ما انواع مختلفی از سبک های کولاژ از جمله برتالیسم را بررسی کردیم، اما احساس کردیم که این موضوع مضامین انتخاب شده را کامل نمی‌کند و یک سبک مصور هم نیست. زمانی که فلت وکتور استایل به میان آمد تمام سبک های قدیمی را از میان برداشت.

با داشتن سبک، شما فقط باید یک قدم جلوتر بروید تا یک پالت رنگ انتخاب کنید. الهام بخش ما برای یک پالت رنگ، جنبش موسیقی Vaporwave در اوایل سال ۲۰۱۰ بود.

گام ۵: محتوا نویسی

زمانی که یک مسیر برای طراحی داشته باشید، می‌توانید سایر اعضای تیم را در نوشتن داستان تصویری خود شریک کنید و آنها ستون این پروژه بشوند و شروع کنید.

ما می‌خواستیم این داستان جذاب و خواندنی باشد و مثل یک متن ساده حوصله سربر نباشد، ما از داستان نویسان مطرح مانند مایکل لوئیس و مالکوم گلدول الهام گرفتیم تا کاری را انجام دهیم که مردم واقعا مجذوب آن شوند. ما برای این کار تحقیقات زیادی انجام دادیم و از منابع مختلفی الهام گرفتیم تا موفقتر باشیم.

تولید یک داستان تصویری برای کسب‌وکار شما محدودیت‌هایی هم دارد، مثلا شما فضای کمی برای تولید محتوای نوشتاری دارید. اما خب این باعث مزیت هم می‌شود، یعنی بیننده شما می‌تواند راحت‌تر به آن نتیجه که می‌خواهند برسد و برای طراحان شما هم آسان تر است، چون محتوای چندانی ندارید و به محض آماده شدن پیش‌نویس طرح داستان شما هم آماده است.

باهم بنویسیم

گام ۶: محتوا را جداسازی کنید و استوری برد بسازید

وقتی که قرار است محتوا تبدیل به یک طرح گرافیکی شود ترسناک و دلهره‌آور است. حتی مدیر طراحی ما گفت: “این پروژه را وقتی به ما سپردند بسیار ترسناک به نظر می‌رسید.”

برای اینکه گیج نشوید باید داستان را به چند قسمت تقسیم کنید. این تقسیم کردن موثر است، زیرا باعث می‌شود شما برای هر قسمت جداگانه تفکر کنید و تکمیل کننده آن‌ها را بیابید و در نهایت بهترین ایده خود را پیدا کنید. این را هم در نظر بگیرید که این داستان تصویری در صفحه یک لپ‌تاپ استاندارد چطور به نمایش گذاشته می‌شود.

این را هم در نظر بگیرید که این داستان تصویری در صفحه یک لپ‌تاپ استاندارد چطور به نمایش گذاشته می‌شود

گام ۷: طراحی را شروع کنید

با داشتن لیوت طرح نهایی و استوری برد، وقت آن رسیده که شروع به طراحی گرافیکی برای داستان خود بکنید.

ساختن انیمیشن برای کسب وکار شما ضروری نیست، فقط یک تجربه لذت‌بخش برای کاربر بوجود می‌آورد. شما و تیم خود باید تصمیم بگیرید که آیا هزینه اضافی برای این موضوع بکنید یا نه، سود و هزینه ها را آنالیز کنید. حدود نیمی از کل هزینه پروژه Afterpay برای این آزمون و خطاها و ساختن یا نساختن انیمیشن از دست رفت.

ساختن انیمیشن برای کسب وکار شما ضروری نیست، فقط یک تجربه لذت‌بخش برای کاربر بوجود می‌آورد.

گام ۸: کار با تیم توسعه را شروع کنید

برای چنین پروژه‌ای شما می‌خواهید که فقط هرچه زودتر تیم توسعه خود را درگیر کنید. در این مرحله که طرح شما فقط کد است هماهنگی بین آنها هم صفر است.

حتی اگر نمونه اولیه هم داشته باشید، شما باید قبل از نهایی شدن طرح با تیم توسعه خود جلسه بگذارید و انتظارات خود را مطرح کنید. سایت‌هایی را پیدا کنید که تعاملی باشند و طرح مشابه آنچه می‌خواهید را داشته باشند، و آن‌ها را به تیم توسعه خود معرفی کنید.

پس از اتمام طراحی‌ها، حالا توسعه‌دهندگان شما مسیری دارند که آن را دنبال کنند، اما هنوز هم باید به پیشرفت خود و رفع نواقص اهمیت بدهید و مشکلات را اصلاح کنید.

گام ۹: راه اندازی و جشن گرفتن

تبریک می‌گویم! اگر تا اینجا با ما پیش آمده‌اید حالا یک داستان بسیار جذاب دارید که می‌توانید با همه به اشتراک بگذارید. داستان خود را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید تا دیگران هم آن را به اشتراک بگذارند.

حالا وقت استراحت است، این موفقیت را با تیم خود جشن بگیرید!!!

How to tell business stories through design: A 9-step process

[تعداد: ۱   میانگین: ۵/۵]