یک اینفوگرافیک خفن با این ۹ نکته و ترفند طراحی کنید
تاریخ: مهر ۱۹, ۱۳۹۹
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
نویسنده: رضوان موسوی

ارائه اطلاعات در قالب تصاویر همراه با متن، یادگیری و انتقال اطلاعات و در ذهن ماندن را تا ۳۲۳ درصد افزایش می‌دهد. این افزایش نگهداری اطلاعات در ذهن یکی از بهترین دلایل استفاده از اینفوگرافیک به جای انتقال اطلاعات از طریق متن است. اینفوگرافیک هم جذاب است و هم یادگیری را آسان‌تر می‌کند. اینفوگرافیک توجه مخاطبان بیشتری را جلب می‌کند، زیرا برخی از مخاطبان متن های طولانی را کامل نمی‌خوانند یا کلا از آنها رد می‌شوند، اما زمان بیشتری را صرف محتوای بصری می‌کنند.

اگر اول روی داده‌های خود تمرکز کنید، و هول محور آنها طراحی کنید اینفوگرافیک مفیدتری خواهید داشت.

اینفوگرافیک ترکیب هنر و علم اطلاعات است. آنها برای هر شرایطی مناسب نیستند اما اگر به خوبی اجرا شوند، می‌توانند منبع بسیار خوبی برای مخاطبان شما باشند.

آیا اینفوگرافیک انتخاب درستی است؟

همیشه اطلاعات به بهترین شکل در اینفوگرافیک به نمایش گذاشته نمی‌شوند. با توجه به اینکه طراحی یک اینفوگرافیک فوق‌العاده چقدر زمان‌بر است، بهتر است قبل از شروع تعیین کنید که آیا این انتخاب صحیح است یا نه.

اگر اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از طریق تصویری بهتر به نمایش گذاشته می‌شوند، پس به دنبال اینفوگرافیک بروید.

اینفوگرافیک گزینه مناسبی برای نمایش داده‌های مقایسه‌ای هست. همچنین می‌توانند ایده خوبی برای چیزهایی مانند جداول مقایسه، چک لیست و یا برنامه زمانی باشند. اگر اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از طریق تصویری بهتر به نمایش گذاشته می‌شوند، پس به دنبال اینفوگرافیک بروید. اما توجه داشته باشید که اینفوگرافیک‌ها برای تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها لزوما خوب نیستند.

گم شدن در دنیای اطلاعات

۱. مخاطبین و اهداف خود را بشناسید

باید ببینید که مخاطبان شما به نمایش تصویری اطلاعات واکنشی نشان می‌دهند یا نه؟ این اولین موردی است که قبل از ساخت اینفوگرافیک باید بررسی شود. اگر مخاطبان شما برایشان مهم است که سریع به اطلاعاتی که می‌خواهند برسند و به داده‌ها و اعداد علاقه‌مند هستند، اینفوگرافی گزینه خوبی است.

هدف اینفوگرافی شما چیست؟ از اینفوگرافیک‌ها باید برای انتقال سریع داده‌های خاص و مهم و معنای آنها استفاده شود. پس اگر هدف شما این باشد بهترین راه برای شما اینفوگرافیک است. در طراحی اینفوگرافیک هدفمندی مهم است نه طراحی.

۲. سادگی را حفظ کنید

همه ما اینفوگرافیک‌های پیچیده‌ای را دیده‌ایم که درک و فهمیدن آن کار بسیار سخت و دشواری است. اگرچه جلوه ظاهری زیبایی دارند اما مخاطب را جذب نمی‌کنند. اینفوگرافیک‌ها باید هدفی داشته باشند و به ساده ترین شکل ممکن آن را منتقل کنند

مشخص کنید چه داده‌هایی از اهداف اینفوگرافیک پشتیبانی می‌کنند و بر روی آن تمرکز کنید.

مهمترین داده‌ها را برای نمایش و تمرکز بر روی آنها انتخاب کنید. لازم نیست که تک‌تک داده‌ها را در یک مقاله یا تحقیق وارد کنید. مشخص کنید چه داده‌هایی از اهداف اینفوگرافیک پشتیبانی می‌کنند و بر روی آن تمرکز کنید. و در آخر مراقب باشید برای بدست آمدن نتیجه مغرضانه که واقعا هم دقیق نیست، داده‌ای را انتخاب نکنید.

۳. نشان بده، چیزی نگو

اینفوگرافیک‌ها باید تماما تصویری باشند، نه خواندنی. به روش‌هایی که قرار است با آنها اطلاعات را منتقل کنید فکر کنید. نمایش تصویری داده‌ها می‌تواند شامل نمودارها و استفاده از آیکون‌ها یا تصاویر برای نشان دادن اصول خاصی باشد. لازم نیست که بگویید داده‌ها چه چیزی را نشان می‌دهند، آنها را از طریق تصاویری که استفاده می‌کنید نشان دهید.

۴. متن را کوتاه نگه دارید

در واقع تمام اینفوگرافیک‌ها شامل نوعی متن هستند، اما این متن‌ها باید کوتاه و دقیق باشند. اگر هم می‌توانید به جای نوشتن منظور خود را با استفاده از تصاویر یا ایموجی‌ها برسانید.

هر قسمت از متن اینفوگرافیک شما به یک هدف نیاز دارد.

در اینفوگرافیک از طولانی نوشتن بپرهیزید، و اگر احساس می‌کنید احتیاج به توضیحات بیشتر هست در کنار طرح اینفوگرافیک خود مقاله‌ای هم ارائه دهید.

۵. پالت رنگی خود را در نظر بگیرید

رنگ یکی از مهمترین انتخاب‌ها در هر طراحی خصوصا اینفوگرافیک است. اگر پروژه اینفوگرافیک شما برای یک برند مطرح است به احتمال زیاد باید از پالت رنگ آن برند استفاده کنید، اما این به این معنی نیست که برای ایجاد کنتراست نمی‌توانید رنگ‌های دیگری را اضافه کنید.

از رنگ می‌توان برای تعاریف مناطق خاص در اینفوگرافیک و همچنین ایجاد جریان و اتصالات بین بخش‌ها استفاده کرد. همچنین باید تضاد کافی بین پس‌زمینه اینفوگرافیک، عناصرمتن و طرح گرافیکی وجود داشته باشد.

لحنی که اینفوگرافیک شما باید داشته باشد را در نظر بگیرید و مطابق آن پالت رنگی خود را انتخاب کنید. از یک پالت روشن و سرگرم کننده برای داده‌هایی که قرار است جدی باشند استفاده نکنید و بالعکس.

۶. در یک طول و راستای معین بمانید

طراحی اینفوگرافیک نباید طولانی باشد، اگر احساس می‌کنید نیاز است که طراحی شما طولانی شود آن را به چندین بخش تقسیم کنید. بهتر است که اینفوگرافیک شما افقی و مربع باشد!

۷. قدرت تیتر را دست کم نگیرید!

تیتر اینفوگرافیک اولین چیزی است که اکثر مخاطبان آن را می‌بینند. این تیتر باید توصیفی باشد، و باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب را جلب کند و آن‌ها را وادار به بررسی بقیه اینفوگرافیک کند. سعی کنید تیتر کوتاهی داشته باشید، و تا جایی که ممکن است برجسته و بزرگ باشد.

۸. داده‌های مرتبط بسازید

باید مقداری ارتباط بین بخش‌های اینفوگرافی وجود داشته باشد. این کار را می‌توان با پالت رنگی خود با استفاده از رنگ‌های مشابه انجام داد. برخی از طراحان اینفوگرافیک انتخاب می‌کنند که فلش یا خطوطی را برای نشان دادن ارتباط بین بخش‌ها در نظر بگیرند که در صورت پشتیبانی از داده‌های ارائه شده، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۹. اطلاعات و داده

موثرترین اینفوگرافیک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از داده‌هایی که ارائه می‌دهند پشتیبانی کنند. تمام هدف اینفوگرافیک انتقال اطلاعات به روشی است که درک و پردازش آن آسان باشد. در طراحی خود به این موضوع توجه داشته باشید که آیا آن طرح از داده‌ها و نتیجه‌ای که می‌خواهید مخاطبان بگیرند پشتیبانی می‌کند. اگر ابتدا بر روی داده‌ها تمرکز کنید و بر اساس آن طراحی کنید، اینفوگرافیک شما بطور قابل توجهی موثرتر و مفیدتر خواهد بود.

Design a stunning infographic with these 9 tips and tricks

۱۰ عادت طراحان فیریلنسر موفق

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه تفاوتی بین فیریلنسرهای موفقی که وقت آنها هم تا ماه‌ها پر است با کسانی مداوم به دنبال پروژه بعدی می‌گردند، هست؟ بنظر می‌رسد که موفق‌ترین فیریلنسر دارای چند ویژگی مشترک هستند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

یک اینفوگرافیک خفن با این ۹ نکته و ترفند طراحی کنید

ارائه اطلاعات در قالب تصاویر همراه با متن، یادگیری و انتقال اطلاعات و در ذهن ماندن را تا ۳۲۳ درصد افزایش می‌دهد

اولین تجربه دورکاری و چگونگی رسیدن به موفقیت در این مسیر

یکی از بهترین راه‌ها که کارفرمایان می‌توانند با آن از تیم‌شان حمایت کنند، این است که شرایطی را فراهم آورند که کارمندان‌شان از جایی که احساس خلاقیت، تمرکز و راحتی دارند مشغول به کار شوند. نه تنها این، بلکه در بحث استخدام و حفظ استعدادهای برتر نیز یک مزیت رقابتی بزرگ است. بنابراین این شرایط وحشتناکی که پیش آمد و باعث دورکاری شد برای ما بسیار عالی است!

الهام گرفتن بدون کپی کردن

در این پست که توسط “Darya Jandossova Troncoso” ایجاد شده است، ما هنر الهام‌ و معنای واقعی آن را برای تولید یک اثر اورجینال مورد بررسی قرار می‌دهیم. به علاوه اینکه چطور می‌توانید از تجربیات فردی خود بهره ببرید تا مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید.

۵ مهارت نرم‌ که هر طراح گرافیک برای موفقیت در حرفه‌اش نیاز دارد

مهارت‌های سخت(توانایی‌های قابل یادگیری و قابل اندازه‌گیری است، مانند: نوشتن، ریاضی یا توانایی استفاده از برنامه کامپیوتری)، مانند دانش برنامه‌های خاص نرم افزاری و غیره، برای تاثیر‌گذار بودن طراحان گرافیک امری حیاتی است. با این وجود بسیاری از طراحان، از اهمیت مهارت‌های نرم(برقراری ارتباط، خوب گوش دادن، کنار آمدن با دیگران) در حرفه خود غافل هستند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

چگونه داستان کسب‌وکار خود را با طراحی تعاملی بیان کنیم؛ ۹ گام اجرایی

برای آموزش یک درس در حیطه داستان‌گویی ویژوال آماده‌اید؟ دوستان ما در dovetail یک راهنمای گام به گام(براساس تجربه شان در طراحی انیمیشن) برای کمک به تیم طراحی شما ارائه دادند تا یک استوری بیزنسی جذاب برای خودتان درست کنید.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

۷ دلیل که به ما می‌گوید چرا امروزه باید طراحان جوان را استخدام کرد

زمانی که یک طراحی جدید و بی‌مانند می‌خواهیم،به متد های جدیدی احتیاج داریم.ما از یازده طراح ارشد و کسانی که مسئول استخدام کردن هستند می‌خواهیم بپرسیم که چرا اکنون زمان استخدام طراحان جوان است و چگونه می‌توانند همه رواسای خود را متقاعد کنند تا موافقت کنند.

۱۰ ابزار طراحی آنلاین که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید

در این پست طراح ورا واشکوفسا لیستی از ابزارهای آنلاین محبوب خودش را برای طراحی گرافیک و طراحی وب به اشتراک می‌گذارد، و می‌گوید که چرا باید از آنها استفاده کنید.

۵ موردی که در انتخاب تایپوگرافی برای طراحی وب باید در نظر بگیرید

جدای از پالت رنگ، تایپوگرافی یک وب سایت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه های کاربران است.انتخاب تایپ‌فیس درست، طراحی یک کار را ترفیع می‌بخشد و مطالب را برای خواندن لذت بخش می‌کند. تایپوگرافی اشتباه برعکس عمل می‌کند،و می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر به وجود بیاورد و باعث شود آنها به دنبال وب سایت های جایگزین باشند.مواردی وجود دارند که هنگام انتخاب تایپ‌فیس برای طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شوند. بیایید یک راست بریم سراغ آنها

۲۰ مهارت که هرگز نرم‌افزارهای طراحی جایگزین آنها نخواهند شد

طراح بودن در دنیای فناوری می‌تواند نگران کننده باشد، زیرا تقربیا هر روز یک نرم‌افزار جدید ساخته می‌شود که می‌تواند بسیاری از کارهایی را که با دست انجام می‌دهید انجام دهد. با این حال، اگر طراح هستید دلیلی برای پذیرش شکست ندارید فقط برای پیدایش برخی نرم‌افزارهای جدید و فانتزی. در واقع مهارت های بسیار در انسان وجود دارد که نرم‌افزارهای بزرگ طراحی ندارند، هرچقدر هم که توسعه یابند و پیشرفته شوند.

چرا افراد خلاق برای پیشرفت نیاز به تنهایی دارند

ه عنوان یه آدم حرفه‌ای و خلاق شما این شانس را دارید که وقت زیادی را به تنهایی بگذرانید. این که آیا شما در خانه آزاد کار می‌کنید یا در یک دفتر شلوغ، کار خلاقانه شما را ملزم می‌کند تا در گوشه و کنار ذهن خود غرق شوید تا ایده جدیدی به ذهنتان برسد،که می‌تواند مانند یک روند کاملا منزوی باشد(خصوصا اگر شما فرد برونگرایی باشید).

۰ نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *